Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přešel jsem z Exploreru na Mozillu

Znáte to. Windows versus Linux, Palm versus Pocket PC, Nokia versus Siemens. V některých komoditách se uživatelé dělí do téměř znepřátelených táborů, podle výrobce jejich favorita. Podobné je to s internetovými prohlížeči. Podíl Mozilla:Explorer dlouhodobě roste. V této oblasti nejsem radikál, už docela dlouho mám oba tyto prohlížeče. Ale před pár dny musel Explorer uvolnit Mozille místo v mém panelu rychlého spuštění. Proč?

FF versus IEflickr.com :: arnault.tovar

S nově nainstalovanými Windows XP SP2 mi MS Internet explorer 6,0 přinesl nové překvapení - byť jsem ho používal už dříve pod Win XP SP1.

Kdykoliv spustím Explorer, vyběhne na mě bezpečnostní upozornění, doprovázené nervy drásajícím zakvílením. IE mne upozorňuje, že zakázal aktivní obsah mé výchozí stránky.
MÉ vlastní výchozí stránky s odkazy, uložené na mém lokálním disku. Jediný aktivní obsah tam je javascript a cookies, protože tato stránka výchází z kódu mého webu.
Stejné upozornění tedy samozřejmě vyběhne, když v IE otevřu svůj web, uložený lokálně na pevném disku. Přitom pokud tentýž web otevřu on-line z www.adamek.cz, tak se nic neděje, a Explorer je v naprostém klidu.

Začal jsem tedy v nastavení povolovat různé zakázané prvky. Nakonec jsem zrušil veškerou ochranu Exploreru, ale zlověstný zvuk, doprovázený žlutým pruhem, se při otevírání mých stránek, uložených místně v mém PC, ozývá stále.
Takže tady vidíme reálný dopad vývojové politiky Microsoftu. Bylo mu vyčítáno, že jeho produkty nejsou zabezpečené. A on, místo aby svůj produkt zabezpečil, jej pouze učinil paranoidním. A to stále mluvím o IE 6,0 ! Říká se, že IE 7,0 je ještě bázlivější. Takže výsledek zabezpečovací snahy MS je, že uživateli pro jistotu všechno zakáže, nebo jej alespoň dokola upozorňuje, že následující krok je nebezpečný - asi aby se zbavil odpovědnosti.
Každopádně, celá zabezpečovací taktika Microsoftu paradoxně ohrozila můj počítač, protože mne donutila vypnout veškerá bezpečnostní opatření. (Nezkoušejte mě hacknout, víte přece, že už jsem přešel na Mozillu...)

Třešničkou na dortu pak je nemožnost jakkoliv vydolovat .exe přílohu z příchozího mailu přijatého MS Outlookem 2003. MS se zkrátka chce zříci jakékoliv zodpovědnosti za cokoliv, a každému vše pro jistotu zakáže, jako by všichni uživatelé byli nesvéprávní. Generální ředitel W.Kennedy to v on-line nápovědě komentuje průvodním dopisem, kde nám radí .exe přílohu při odesílání přejmenovat... ale jak se dostat k .exe příloze v přijaté poště, to asertivně přechází mlčením...

A vtipné jsou i situace, kdy MS produkt chce automaticky stáhnout MS plugin nebo MS aktualizaci z MS webu, a MS IE pak plaší, že poskytovatel a autor stahovaného obsahu je nedůvěryhodný. Možná, že by spolu jednotlivé divize MS měly více komunikovat...

No nic, "mám legální operační systém, zavolám tedy na zákaznickou podporu!"
Okamžitě se mi vybavuje tento dávno profláknutý vtip:
(přesné znění jsem vygoogloval při psaní tohoto článku)

Takhle vám normálně letí letadlo do Seattlu a venku je hrozná mlha, není vidět ani na deset metrů a najednou přestanou jít i všechny přístroje. Pilot celej zoufalej lítá sem a tam, jestli neuvidí nějakej maják nebo něco podobnýho, ale ono nic a tak už mu pomalu dochází palivo a cestující jsou docela nervózní. Nakonec trhlinou v mlze uvidí velký mrakodrap a v posledním patře za oknem je v práci nějakej chlápek. Tak pilot vykoukne z letadla a volá:
"Hej, dobrý muži, nevíte, kde jsem?"
Chlápek odpoví:
"Jistě. Jste v letadle."
A tu pilot provede manévr, otočí se o 230 stupňů a provede čisté přistání na letišti o pět kilometrů dál.
Cestující jsou samozřejmě úplně hotoví a ptají se, jak to dokázal.
"Jednoduše," odpoví pilot. "Položil jsem tomu muži jednoduchou otázku. Jeho odpověď byla zcela správná, ale naprosto k ničemu. Z toho jsem usoudil, že ten mrakodrap musí být sídlo Microsoft HotLine a odtamtud je letiště pět kilometrů na severovýchod!"

Ale nenechávám se odradit... přecejen, není nad osobní zkušenost. Volám tedy zákaznickou podporu MS, a tam se úspěšně proklikávám DTMF volbou skrz menu až k operátorce.

Operátorce jsem velmi podrobně popsal problém, i mé marné snahy o jeho nápravu.
"Počítač jste koupil s nainstalovaným OS nebo jste si OS instaloval sám?"
"Instaloval jsem si ho sám."
"Tak to si podporu děláte sám" ... "mohu vás odkázat na" ...jakousi diskuzi, kde jsem nic kloudného nenašel.

Protože jsem řešení opravdu nenalezl, tak jsem při ladění mého webu na HDD stále musel povolovat "aktivní obsah" (vždyť tam ani žádný není...), a při každém otevření nového okna IE, tj. načtení domácí stránky, se ozvalo hrozné zakvílení.
Nějakou dobu jsem ještě přemýšlel co s tím, až mi došlo, že tu přece mám ještě Mozillu FireFox. Sice má také své chyby (dokonce i takové, které zase nemá MSIE), přestože to leckdo popírá, ale celkově rozhodně není horší než IE.

 

A tak jsem přešel z Exploreru na Mozillu.
Poslední kapkou, která mne rozhoupala k tomuto kroku, byla impotence (tj. neschopnost) zákaznické podpory vyřešit dost zásadní a nelogický problém, díky němuž IE paranoidně upozorňoval na neexistující nebezpečí, a současně mne donutil odhalit jej vůči skutečným nebezpečím, o kterých někdy ani nemá zdání.

 

Příště si povíme, jaké výhody a nevýhody mi Mozilla Firefox 2,0 oproti MS Internet Exploreru 6,0 přinesla .

Autor: Martin Adámek | úterý 3.7.2007 16:01 | karma článku: 21,18 | přečteno: 3023x
  • Další články autora

Martin Adámek

Mohlo se volit, koho se chtělo

Průběžné volební výsledky ukazují, že se nemuselo taktizovat. Neříkám, že jsem to říkal, říkám: Pamatujme si to pro příště.

13.1.2018 v 15:22 | Karma: 9,56 | Přečteno: 736x | Politika

Martin Adámek

Běžte k volbám. A volte, koho chcete.

Volba prezidenta ČR je dvoukolová. Z matematicko-psychologicko-praktického hlediska se mi ten systém moc líbí, a proto připomínám, co pro nás všechny znamená:

11.1.2018 v 7:00 | Karma: 14,66 | Přečteno: 611x | Diskuse| Politika

Martin Adámek

Víra, náboženství a církve

Krátká úvaha na téma významu, smyslu, prospěchu i nebezpečí (zkrátka vlivu) víry, náboženství a církví.

10.7.2013 v 7:22 | Karma: 15,29 | Přečteno: 714x | Diskuse| Společnost

Martin Adámek

Není tohle na žalobu Škody auto za obecné ohrožení?

Nová Octavia už bude sebevědomě nejen sama brzdit, ale dokonce už i sama točit volantem...

26.1.2013 v 14:48 | Karma: 16,24 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Ostatní

Martin Adámek

Hydepark o státních maturitách. A vývoj školství obecně.

Pustil jsem si z archivu pořad Hydepark (Česká televize) o náročnosti testů z matematiky při státních maturitách. A nestíhal jsem žasnout. Nejdříve němě, ale o nějakých deset hodin později jsem se rozhoupal napsat na FB profil Hydeparku komentář a Hydeparkem koupaného šéfa Cermatu se zastat. A protože jsem se poněkud rozepsal (i na téma "vývoj školství" obecně), dám to i sem, jako článek.

12.5.2012 v 14:14 | Karma: 14,88 | Přečteno: 882x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

  • Počet článků 72
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3059x
Martin Adámek, Náchod

Programátor, učitel, cestovatel