Pátek 24. března 2023, svátek má Gabriel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 24. března 2023 Gabriel

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krtek1000

souhlasím

Ano je to tak a v tuto chvíly se stím nedá nic dělat. Podle mně se nedá říct že každé auto staré 10 let je šrot. Podle mne zaleží nejenom na tom jak je staré ale kolik má najeto a jak se o něj majitel staral. Mužete mít auto staré 15 let amůže být v lepším stavu než 5let staré. Od toho asby na silnicách nejezdilyvraky jsou přece STK, To, že se tak neděje je věc jiná. STK se dá obejít přes známe, úplatky a podobně. Dokud toto pujde tak po našich silnicích budou jezdit vraky.

0/0
19.7.2009 14:27

Ježíš

EKo

Může mi někdo vysvětlit, proč se ta zelená rakovina otírá jen o chudé? Proč Bursík nešije například do zemědělců, kteří brázdí pole v zetorech z roku 56 a slámu vozej smradlavou ávií, nebo dýchavičnou liazkou.

0/0
18.7.2009 14:23

Ježíš

Konečně rozumný názor

R^R^R^

0/0
18.7.2009 13:10

MarekP

Mate pravdu...

...logicky dopad je skutecne ten, ze ekonomicky slabsi majitele starsich vozu si je proste nechaji a budou je lepit jak se da. A navic se ekologicka dan vybira jen jednorazove, casem se trh se starymi vozy zase rozbehne, jde jen o to, kdo to poprve zaplati. Podle me, je cela ta dan jen dalsi zaplatou na nas cerveny rozpocet. Zo budeme platit priste? Za vydychany vzduch? Kuraci za vypustene "emise"???

0/0
14.7.2009 20:40

Hug0

STK

nebezpecne a neekologicke vraky z nasich silnic muze odstranit prisna a funkcni STK + emise

0/0
14.7.2009 11:40

chleba namazanej z obou stran

nesmysl

Ježdění autem není právo a kdo na to nemá ať autem prostě nejezdí. Čichat smrad ze 120, favoritů a podobných sra*ek který na silnici už nemaj co dělat je prostě humus. Mimo to, spojení Tipo a bezpečný auto je fakt vtipný;-D

0/0
14.7.2009 11:06

další_skladník

Re: nesmysl

Milej chlebe (z obou stran namazanej),

bezpečné auto je především to, které splňuje přiměřené požadavky STK a které řídí schopný a zodpovědný řidič. Pokud jde o mě, raději si tu a tam fetnu výfukových plynů Š 120 nebo Fáva odpovídajícím předpisu STK  (ostatně kolik je jich ještě dneska k potkání v poměru s nezkušenými nebo přehnaně sebevědomými řidiči v nadupaných fárech?), než potkat mladého či staršího (nejlépe nacucaného) movitého trubku, který se vrací z dýzy nebo z hospody domů ve zbrusu novém autě s téměř nulovými emisemi, spoléhá na to, že to to auto zmákne za něj (nebo je mu to fuk), a cestou povraždí půl okresu. Jemu se samozřejmě nic nestane (prachy zajistí bezpečnost při jízdě i před soudem).

A co třeba veteráni nebo auta, která se jim už blíží? Nesmějí podle Tebe vyjet?

Jinak jo, souhlasím, kdo na to nemá - ale ne finančně, nýbrž řidičským uměním a zodpovědností - ať autem prostě nejezdí. Čau.

0/0
14.7.2009 13:14

další_skladník

Re: nesmysl

Opět pardon: ne "odpovídajícím", ale "odpovídajících". (Nicméně nesednu za volant dřív, než pomine roztržitost.;-)

0/0
14.7.2009 14:51

Béda47

Jsme to ale blbci

Zásadním faktem je skutečnost, že výroba osobních automobilů je velmi lukrativní.

Výrobní marže ( skutečné-ne nákladové) jsou v řádech stovek procent.Nyní stát nepřímo snížil DPH, protože u firemních aut lze DPH vrátit.Naproti tomu se ve stejné výši zavedla ekologická daň a na druhou stranu se plánuje šrotovné. Na závěr bude(možná) trochu plusový výnos, ale plátci se změní.Jinak má autor  skoro ve všem pravdu a vláda i poslanci by se měli stydět.

0/0
13.7.2009 20:58

_blaf

ekonesmysly

R^ Vše co je v článku napsáno je logické a je to pravda. Ovšem tam ,kde se o těchto záležitostech rozhoduje bohužel logika nevládne. Nastolený stav vyhovuje těm, kteří si jeho zavedení zaplatili (obálková metoda nebo jinak) - výrobci automobilů. Je to naprosto stejná záležitost jako s likvidací žárovek - neškodné baňky s minimálními výrobními náklady musíme vyměnit za světelné zdroje s pochybnou spolehlivostí, spektrem a vzhledem k energetické náročnosti výroby s výrazně zápornou energetickou bilancí proti klasickým žárovkám. Vysvětlení může být jedině lobbing výrobců(uplácení) nebo naprostá nekompetentnost a hloupost těch co to schvalují a nejsou si schopni spočítat ,že výsledek je záporný. Rv;-€

0/0
13.7.2009 20:18

další_skladník

Pánové, pánové, pánové a (evtl.) dámy,

jděte do háje. Klíčovým faktorem u auta, které splňuje STK, je stejně to, co je mezi volantem a sedačkou. Je úplně jedno, jestli jezdíte s autem za 50k nebo za milion - pokud jezdíte jako hovada, neumíte kvalitně a bezpečně ovládat vozidlo a neznáte a/nebo nedodržujete předpisy a myslíte si, že jste se svým žihadlem na silnici jediní, tak nikomu kromě (snad) vás nepomůže ani vaše ABS, airbag ani dokonalé emise. Astmatickým dětem (reakce na jedny z neranějších příspěvků v diskusi) prospějete nejlépe tím, že jim nebudete hulit cíga pod nos a co nejčastěji je vezmete do přírody. Máte-li na auta za půl mega či více a na jejich obměnu po pár letech, asi máte i na ekologické bydlení mimo "znečištěné" oblasti, ne? Nepruďte tedy ostatní, kteří na vás nemají finančně, ale přesto se chovají slušně a v rámci možností i ekologicky. Autorův článek má ode mě karmu. R^

0/0
13.7.2009 17:33

další_skladník

Re: Pánové, pánové, pánové a (evtl.) dámy,

Pardon: "reakce na jedny z nejranějších příspěvků v diskusi"

0/0
13.7.2009 19:16

hovori.cml.hovori.cml

tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

"z oběhu vyřadí středně stará, spolehlivá a bezpečná auta" cimz autor patrne myslel sve auto ac vyrobene v kapitalisticke Evrope (onoho casu) tak vyrobene v roce 1988 tedy z dnesniho pohledu srot .... tim ovsem nechci rict ze stodvaci srot snad nejsou, ale to je takove vytloukani klinu klinem a brekot autora ze nemuze strelit srot je usmevne ;-D V podstate drtiva vetsina aut starsich 10ti let jsou na odpis , samo krome veteranu, a za provoz takoveho vozidla by mel provozovatel platit jako mourovatej ......

0/0
13.7.2009 16:57

stewiegriffin

Re: tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

tak hloupy prispevek uz jsem dlouho necet. neumis cist a chces tu nekoho kritizovat? ale co se divim, i to patri ke koloritu ceskeho clovicka. a nebojim se rict, ze dneska uz neoddelitelne.

0/0
13.7.2009 17:11

hovori.cml.hovori.cml

Re: tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

jen reaguji na clanek .. to tys jenom ubozak co kdyz z necim nesouhlasi to nazve hloupim a neda zadne argumenty ... proste normalni cechacek s "kvalitni" ojetinou po nemeckem duchodci co ? ;-D;-D;-D

0/0
13.7.2009 17:15

stewiegriffin

Re: tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

hloupim? snad hloupYm, to ano. ale jinak jsi nereagoval na clanek, jen se proste nudis a chces se zviditelnit hloupYma pripominkama. znovu opakuji: neumis cist a jako takovy nekritizuj neci, v tomto pripade celkem dobre clanky poukazujici na podstatu nesmyslu vybliteho ekoteroristy a ceskou patolizalskou vladou.

0/0
13.7.2009 17:25

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

Re: tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

Tipo je technologicky nekde mezi Favoritem a Felicii

Tedy z pohledu Skodovky o 1,5 modelu novejsi nez stodvacitka

mj ma katalyzator

...ale asi neni potreba, abych se opakoval

Neni to muj brekot, ze to nemuzu prodat. Je to moje podiveni nad tim, ze si to ode me nemuze vzit provozovatel stodvacitky, ktery by pak tu stodvacitku mohl dat sesrotovat.

0/0
13.7.2009 17:11

hovori.cml.hovori.cml

Re: tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

ja sem prece nenapsal, ze 120ca je snad lepsi ;-D to ani omylem, ale celej ten Vas clanek mi opravdu prijde jako plac nad tim ze ho nemuzte strelit, pac ty dalsi argumenty jsou bezpredmetne viz reakce lidi ..... a proc by si ji nakonec nemohl vzit ? muze jen zaplati a v tom je ten smysl toho zakona ... protze driv nebo pozdeji se stejne bude muset ty 120ci zbavit  ... a budto koupi lepsi nebo nebude mit zadne , ale porad lepsi nez ten Fiat ...

0/0
13.7.2009 17:19

everlast1

Re: tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

Osobne taky pochybuju, ze by to pred platnosti zakona chtel dat zadarmo, ale prodat za tech 11.000 ;-D

0/0
14.7.2009 10:22

111

Re: tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

Jenže vyzněním článku je především to ,že není možnost vyměnit tenhle bepečnější šrot,za ten stávající nebezpečný i důchodce z venkova musí k lékaři,nakoupit...ap,a těch 5O000 za schválený šrot pro něj může být dost,..takže si nechá 12O,dokud se nerozpadne

0/0
13.7.2009 18:35

Ježíš

Re: tak sem cetl, cetl a narazil na vetu

Mám volvo 850 AWD z roku 1996, je to podle tebe šrot? Nekomentuj, čemu nerozumíš.

0/0
18.7.2009 13:14

goober

Jistě...

Mám známého v NERVu a tam ať to počítali jak to počítali, tak se nemohli dopočítat k tomu, že to bude mít nějaký užitek...

0/0
13.7.2009 16:30

awe_cz

Konecne to nekdo napsal...

Je az legracni (pokud to tedy neni spis k placi), jak byvali vladni "ekologove" nepouzivaji mozek. Samotna vyroba auta je zalezitosti silne neekologickou (dtto jeho nasledna likvidace), kterou neospravedlni tech par usetrenych desitek gramu CO2, o ktere ma to nove auto lepsi parametry. Opravdovy ekolog by srotovne ani diskriminacni "ekologicke" poplatky podporovat nemohl. Srotovne by nemohl podporovat ani opravdovy ekonom, kteremu jsou jasne negativni dopady zjevne vylobovaneho narizeni.

0/0
13.7.2009 15:12

hovori.cml.hovori.cml

Re: Konecne to nekdo napsal...

opravdovy ekolog by jezdil na kole nebo verejnou dopravou a vubec by NEVLASTNIL auto... vsechno ostatni jsou pouhe keci ....

0/0
13.7.2009 16:59

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

Re: Konecne to nekdo napsal...

tak se podivejte na moji profilovou fotku :)

0/0
13.7.2009 17:29

awe_cz

Re: Konecne to nekdo napsal...

Opravdovy ekolog nerovna se nutne clovek nepotrebujici auto...

0/0
13.7.2009 18:26

Lokutus4

....

je videt, že poplatky fungují a české silnice se pomalu očistuji od podobných bazmeků R^ , díky podobnejm Adamkum to v česku vypadalo jak na mongolským venkově [>-]R^ 

0/0
13.7.2009 14:37

BlackAnonym

Re: ....

Koněčně jsme dostali ty asociály ze silnic a taky ty "nebezpečný" starý auta...Bohužel se obávám, že ve smrtelných bouračkách figurují hlavně silnější novodobé vozy;-) A to že 80% lidí není schopno uřídit výkon který mají v rukou. Ani nemluvim o tom, co při řízení vykonávají za aktivity.

Ne ne bezpečnost na silnicích není o stáří vozu, ale o kvalitách řidičů.

0/0
13.7.2009 15:04

hovori.cml.hovori.cml

Re: ....

to mas bezesporu pravdu, 50% ridicu ridit neumi a 50% se boji nebo dela chyby. Ovsem neni nic lepsiho nez jet za stodvacou tak 30km a nemoci ji predjet a to nemluvim o starym dyzlu .....;-D to je teprva panecku posusnanicko ....

0/0
13.7.2009 17:01

Chochotte

Re: ....

http://ihned.cz/1-10008760-17391650-007000_d-d2

Přečtěte si.

0/0
13.7.2009 17:07

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

Re: ....

coz je argument pro muj clanek, protoze ja jsem chtel venovat vozidlo s motorem vpredu provozovateli stodvacitky, aby ji mohl zlikvidovat

0/0
13.7.2009 17:31

martin123xxx

Jéjej

Tak krkolomně upachtěný článek jsem tedy již dlouho nečetl, budiž, jestli na tomoto stojí ekologie tak nevím.

0/0
13.7.2009 14:01

hovori.cml.hovori.cml

Re: Jéjej

ne, clanek chtel upozornit na skutecnost, ze autor nemuze prodat ojetinu r.v. 1988 ;-D

0/0
13.7.2009 17:02

Lokutus4

....

21 let starý Fiat Tipo je křáp bez ohledu na platnou STKR^ 

0/0
13.7.2009 13:58

hovori.cml.hovori.cml

Re: ....

jo jak sem zjistil, tak stare krapi dostanou STK jednoduseji nez 4 roky stare auto na 1. STK ;-D teda u nas urcite ......

0/0
13.7.2009 17:04

Toli

Slávistický homelessák - bývalý

R^R^

Jo.

0/0
13.7.2009 13:46

h@luzak

To je holt regulace..

.. a regulace (deformování trhu) a přerozdělování jsou mocí, za kterou jdou někteří politikové. Koneckonců je to i slyšet od těch, kdo to financují (Soukup o financování kampaně Zubovové - "je to investice"). Holt jednou ze ctností státu je střídmost při vydávání regulací (to není můj výmysl, to jsem si vypůjčil ze stanov jedné z politických stran). A s touto proklamací souhlasím, pokud nezůstane jen proklamací..

0/0
13.7.2009 13:45

BlackAnonym

Re: To je holt regulace..

R^

0/0
13.7.2009 14:33

infinity1

Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

Ekologicka dan je dobra vec, jeji chyba je pouze v tom, ze se vztahuje vyhradne na prodej (resp. koupi). Ma platit pro vsechny bez vyjimky, kdo maji auto nesplnujici normy a neprestanou ho do urciteho data pouzivat, ti maji zaplatit 10000 Kc dan za pouzivani neekologickeho vozidla. Nejlepe kazdy rok, dokud budou neekologicke auto pouzivat.

0/0
13.7.2009 13:21

karel66

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

ekologickou daň platíš pokaždé když jedeš k benzině pro pohoné hmoty . když koupíš olej , pneumatiky , prostě pokaždý , když koupíš jakoukoliv věc potřebnou k provozu auta . Ono totiž auto když stojí v garáži a nejezdí , zatěžuje prostředí stejně jako pračka nebo skříň !

0/0
13.7.2009 13:28

infinity1

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

Jenze u benzinky plati ekologickou dan vsichni stejnou, bez ohledu na to, jak ekologicke vozidlo maji. Proto musi krome dane z pohonnych hmot existovat jeste specialni dan z pouzivani vozidla nesplnujiciho stanovene normy, a to nejlepe pravidelne, jednorazove to ztraci ucinnost.

0/0
13.7.2009 13:33

karel66

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

asi jsi to špatně přečet , tak znova . Pravidelně platíš právě ten benzín !!!!

0/0
13.7.2009 13:37

daBmV

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

z benzinu (nafty) se odvadi dan spotrebni a plati ji kazdy, kdo ho tankuje. to nijak nerozlisuje do jakeho auta to lejete. je to tak tezke pochopit?

0/0
13.7.2009 13:58

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

Rozlisuje. Mene ekologicke (starsi, vetsi, hure udrzovane) auto ma vetsi emise i vetsi spotrebu PHM.

Prectete si muj starsi clanek.

0/0
13.7.2009 14:53

daBmV

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

neprectu :-P to ze auto vic zere je irelevantni.nova A8 taky zere vic nez octavka v tdi. argument naprd. nijak to nereflektuje stav vozidla. to dela ta ekologicka dan.

0/0
13.7.2009 15:45

karel66

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

budeme si hrát se slovíčky ? je to pokuta za to , že jsi si něco pořídil a používáš to , jestli se daň spotřební nebo ekologická je jedno , jednou je to daň a basta !

0/0
13.7.2009 15:22

daBmV

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

jo. pak je este DPH, dan z nemovitosti, dan z prijmu... platite jen jednu s tim, ze to staci? hodne stesti :-)

0/0
13.7.2009 15:47

infinity1

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

Ty si to precti jeste jednou. Za litr benzinu plati vsichni stejne, at jejich vuz splnuje normy nebo ne. Pokud tedy neci auto normy nesplnuje, musi platit jeste neco extra krome dane z benzinu.

0/0
13.7.2009 13:59

daBmV

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

to neda... ;-D

0/0
13.7.2009 14:03

infinity1

Re: Chyba je, ze se ekologicka dan nevztahuje na vsechna vozidla

;-D

0/0
13.7.2009 14:15

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS